Bij sommige webwinkels is het retourneren van een bestelling altijd 'gratis'. Bij ons is dat niet zo en wij leggen je graag uit waarom:
- Eerlijk: Bij een retour betalen wij de heenweg, jij de terugweg.
- Gratis bestaat niet: Alle kosten die een webshop moeten maken voor de service die zij bieden, is op een of andere manier verwerkt in de productprijs. Wij zouden dus onze producten in prijs kunnen verhogen en dat weer aan jou teruggeven in de vorm van een dienst als 'altijd gratis retourneren'. Wij houden onze productprijzen echter het liefst zo scherp mogelijk en vinden het ook niet eerlijk dat iedereen meebetaalt aan een service waar slechts een relatief klein gedeelte van onze klanten gebruik van maken.
- Klantenservice: Wij hebben geïnvesteerd in een deugdelijke klantenservice met ruime openingstijden. Zo zijn wij altijd 5 dagen per week bereikbaar per telefoon, e-mail en/of WhatsApp. Daarnaast hebben wij ook écht verstand van alle producten die we verkopen. Niet enkel 'eerstelijns telefonistes' dus, maar echte product-specialisten. Twijfel je of je wel het juiste product gaat bestellen? Dan zijn wij er voor om je te adviseren. Onjuist advies ontvangen? Dan nemen wij de retourkosten voor onze rekening. Beloofd!
- Milieu: Het is inmiddels een trend geworden om klakkeloos spullen op internet te bestellen, zonder er over na te denken of het wel daadwerkelijk is wat we willen of nodig hebben. Als het immers niet past, kan het toch wel 'gratis' retour. Die gemakzuchtigheid is vaak onnodig, kost een hoop geld en is tevens een milieu-killer. Het versturen van een pakket brengt namelijk nogal wat CO2-uitstoot met zich mee die weer gecompenseerd moet worden.
Wat kost het? Dat is op voorhand niet te zeggen. De kosten zijn namelijk afhankelijk van de manier waarop je jouw zending aan ons retourneert en met welke vervoerder je dat doet. Ook kunnen de afmetingen van het pakketje dat je retour wilt sturen van invloed zijn op de prijs.
Uitzonderingen: Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Als een reden van retour niet aan u is toe te wijten, lossen we dat uiteraard kosteloos met u op. Denk bijvoorbeeld aan het ontvangen van een ander product dan u heeft besteld, of als er onjuiste informatie bij een product staat vermeld. Service staat evenwel nog hoog in het vaandel voor ons ondanks dat wij geen standaard 'gratis' retournering aanbieden.